Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων Κύριλλος προς Αρχιεπίσκοπο Αθηνών

"Τα μητροπολιτικά μου καθήκοντα τα ασκώ με συνέπεια και φόβο Θεού. Κι όταν κάποιες φορές η φωνή μου δεν με βοηθάει, ο γραπτός λόγος μου καλύπτει τις πνευματικές ανάγκες των πιστών...".

Ανοικτή επιστολή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Κυρίλλου προς τον Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών κ. Ιερώνυμον & τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου

Μακαριώτατε και άγιοι αδελφοί,

Ελαβα την κοινοποίηση με αριθμ. Πρωτ. 165/13.1.2014 του εγγράφου που αποστείλατε «προς τον εντιμότατον Πρόεδρον του Συμβουλίου της Επικρατείας κ. Σωτήριον Ρίζον διά του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», με το οποίο ζητάτε την ενεργοποίηση του άρθρου 34 του Ν. 590/1977 όσον αφορά στην ικανότητά μου να ασκώ τα μητροπολιτικά μου καθήκοντα.
Στο έγγραφο αναφέρετε ότι για την απόφαση Σας αυτή λάβατε ύπ' όψιν Σας «επιστολικάς και προφορικάς μαρτυρίας πλειάδος φορέων και ιδιωτών». 
Επειδή οι προφορικές μαρτυρίες είναι «έπεα πτερόεντα» θα Σας παρακαλούσα να δημοσιεύσετε τις επιστολικές σας μαρτυρίες, όπως κάνω κι εγώ που αναφέρω τις επιστολές του κ. Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας, του κ. Δημάρχου Καρδίτσας, το ψήφισμα των αρχιερατικών Επιτρόπων της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων καθώς καί τίς μαρτυρίες εκλεκτών συμπολιτών καί άλλων εργαζομένων της περιφερείας μου, πού διαφωνούν μέ τή ληφθείσα απόφαση Σας.
Κάνετε λόγο επίσης γιά τήν ενώπιον Σας καί τών μελών της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου παρουσία μου τήν 10η Οκτωβρίου 2013 όταν έκλήθην νά δώσω πρόσθετες πληροφορίες γιά ένα συγκεκριμένο ζήτημα της Ιεράς Μητροπόλεως, πού μέ τή χάρη τοϋ Θεοϋ διακονώ τά τελευταία εννέα χρόνια.
Τότε, Μακαριώτατε καί άγιοι αδελφοί, δέν πίστευα ότι ή παρουσία μου εκεί ήταν απόδειξη γιά τήν ικανότητα μου ώς Επισκόπου.

Έκλήθην γιά ένα συγκεκριμένο λόγο, άν καί τά έντυπα καί ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης άφηναν νά εννοηθεί ότι άλλος ήταν ό πραγματικός λόγος της προσκλήσεως σας.
Γράφτηκε τότε, ιδίως σέ εκκλησιαστικού ενδιαφέροντος ίστοσελίδες τοϋ διαδικτύου, ότι ή πρόσκληση μου αυτή ήταν απαρχή των μελλοντικών εξελίξεων, της εκούσιας ή της αναγκαστικής παραιτήσεως μου. Και σήμερα όλα αυτά δικαιώνονται.
Δεν έγνώριζα τότε τίς πραγματικές Σας προθέσεις και έσπευσα να δώσω εξηγήσεις για ένα συγκεκριμένο διοικητικό θέμα και όχι για όλη τήν υπόσταση μου.
Μέσα σέ 15 ή 20 λεπτά τής ώρας πού κράτησε ή συνομιλία μας καταλάβατε, Μακαριώτατε καί άγιοι αδελφοί, ότι ευρίσκομαι «εις εξόχως προβληματικήν κατάστασιν»; 

Μία επίσκεψη σέ ειδικό Ιατρό κρατά περίπου μία ώρα καί έπειτα άπό εξειδικευμένες εξετάσεις ό θεράπων ιατρός αποφαίνεται γιά τό θέμα. Έσεΐς, αν καί μή ειδικοί, σέ πολύ λίγο χρόνο μπορέσατε νά καταλάβετε ότι ευρίσκομαι «εις εξόχως προβληματικήν κατάστασιν έξ έπόψεως υγείας, διαύγειας καί επικοινωνίας»; 
Πολύ σκληροί χαρακτηρισμοί αυτοί, Μακαριώτατε καί άγιοι αδελφοί.
Άν καί μή ειδικοί, όπως προανέφερα, ξεπεράσατε τίς ικανότητες τών θεραπόντων Ιατρών μου, οι όποιοι με τή φαρμακευτική αγωγή πού προτείνουν αξιολογούν ώς σταθερή καί τόν τελευταίο καιρό ώς βελτιούμενη τήν κατάσταση μου.
Είμαι πράγματι 76 ετών μέ τή βοήθεια τού Θεού.
Ένας άνθρωπος τής ηλικίας μου έχει συνήθως κάποια προβλήματα υγείας, τά όποια ή σύγχρονη ιατρική επιστήμη κατορθώνει πολλές φορές νά τά υπερνικά. Έσεΐς όμως έχετε προφανώς άλλη άποψη. Γιά τή στάση σας αυτή θά ήθελα νά εκφράσω τήν πικρία μου καί τή βαθειά μου θλίψη.

Παρ' όλα βέβαια τά ζητήματα υγείας μου, πού όλοι έξ άλλου οι κάποιας ηλικίας λίγο-πολύ έχουμε, ήμουν καί είμαι πάντοτε παρών. Ποτέ δέν έλειψα άπό καμιά διοικητική αλλά ούτε καί ποιμαντική μου υποχρέωση. Τά μητροπολιτικά μου καθήκοντα, τόσο στή διοίκηση τά πρωινά όσο καί στή διαποίμανση τού λαού τού Θεού τίς υπόλοιπες ώρες τής ημέρας κατά τους εσπερινούς, τίς κυριακάτικες θείες Λειτουργίες καί τίς εορταστικές χοροστασίες, τά ασκώ μέ συνέπεια καί φόβο Θεού. Κι όταν κάποιες φορές ή φωνή μου δέν μέ βοηθάει, ό γραπτός λόγος μου καλύπτει τίς πνευματικές ανάγκες τών πιστών.

Ή γλώσσα, όπως γνωρίζετε Μακαριώτατε καί άγιοι αρχιερείς, έχει πολλούς τρόπους νά εκφραστεί. Έξ άλλου καί τό αποστολικό «έάν ταΐς γλώσσαις τών ανθρώπων καί τών αγγέλων λαλώ, άγάπην δέ μή έχω, γέγονα χαλκός ήχων ή κύμβαλον άλαλάζον» (Κορινθ. Α', 13, 1) αναφέρεται κυρίως στή χρήση τής γλώσσας καί τών λέξεων, τή λεκτική επικοινωνία. Ή αγάπη μου όμως προς τό ποίμνιο μου αποδεικνύεται σέ κάθε περίσταση καί μέ κάθε μορφή. Άν κάποια φορά αδυνατώ νά αναγνώσω δυνατά ένα κείμενο, ό διάκονος ή άλλος κληρικός αναλαμβάνει αύτη τη διακονία.

Ό άγαπητικός λόγος βέβαια είναι καρπός τής χάριτος τού Αγίου Πνεύματος καί τής δικής μου πνευματικής διαύγειας.

Γιά όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους, παρακαλώ Μακαριώτατε καί άγιοι αδελφοί, νά ανακαλέσετε την απόφαση Σας, διότι ή όλη διαδικασία τής αποστολής τριμελούς επιτροπής ιατρών δέν θίγει εμένα μόνο προσωπικά αλλά όλο τό σώμα τής Εκκλησίας καί θά αποτελέσει κακό προηγούμενο.

Μετά βαθύτατου σεβασμού καί πολλής τής έν Κυρίω αγάπης καί τιμής
Ό Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων
Κύριλλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.

Ο διαχειριστής